Sunt întunericul rece de sub patul tău care te ține cu ochii strînși până noaptea târziu ,făcând să -ți sângeri nesomnul cu gânduri.
Sunt arborele bătrân și viguros de la fereastra dormitorului copiilor ,ce proiectează pe perete siluete de temut.
Sunt frigul matinal ce-ți iubește spatele neacoperit.
Sunt spațiul gol în care calci cu încredere și-ți frângi gâtul.
Sunt fulgii ce-ți cad după ceafă când cel mai puțin aștepți.
Sunt boarea de vânt care îți joacă plăcut în timpane pe timp de vară.
Sunt chilotul ce-ți intră-n fund când transpiri.
Sunt piatra care are cea mai intimă relație cu rinichiul tău.
Sunt firul de păr din borșul tău.
Sunt procentul de alcool care îți sodomizează cerebelul.
Sunt anii tăi ce-ți gârbovesc spatele.
Sunt luna liniștită de culoarea icterului ce izbește de obrajii romanticilor o lumină indiferentă.
Sunt boschetarul cu domiciliu care incinge focul cu biblia.
Sunt un florar căriua îi plac mai mult mirosurile cernelii de tipar.
Sunt un sportiv olimpic în competiții imaginare.
Sunt tot ce sunt ,sau, ceea ce-ți convine că sunt.

Comentarii proaspete

Postări debandate

Limba mea e moldovenească ,dar vorbește româna

    Limba mea e moldovenească ,dar vorbește româna, așa ar trebui să articuleze toate gurile oamenilor cu baștina în R.Moldova,dar nu Eu vorbesc moldoveneasca și o scriu cu litere chirilice. Păi de, nu sunt toți lingviști și filologi, și chiar așa să fi fost , că nimeni nu i-ar fi ascultat .Știu ce le  încurcă oamenilor cu Republica în  mână să facă diferența , chipurile obida ”istorică” din perioada interbelică(vorbesc de oamenii de rând). Mi-a ajuns vorba la urechi de la bătrâni,cum că dumnealor au avut experiențe nu chiar plăcute cu frații  de peste Prut -așa le spun ironic dumnealor- după înfrățire. După spusele lor, ostașii români cotrobaiau prin beciuri , treceau Prutul cu fete luate cu sila , se purtau porcește și  mai făceau și alte lucruri  deocheate.Nu știu cît o fi de verosimil,  ceea ce presupun fiind mai aproape de adevăr, e că unii din acei bătrâni ori erau nostalgici după mama Rusie,ori au fost  jertfe de statistică favorizate de climatul politico-național ,să-i zicem așa,ori că a mai fost ceva la mijloc.Doar că unicul și adevăratul porc a fost rusul.
    Să lăsam Istoria neoficială și mărturisirile-i de fond în zeama incertă și mincinoasă a timpului,și să continuăm necrologul limbii românești.Deci, ideea de limbă moldovenească s-a consolidat încă sub dominația moscalilor, și a culminat când a apărut Republica.Ajunși la răscrucea unde trebuia de luat decizia ,oamenii noștri au convenit că le-ajunge atâta dependeță, ba sub poala Romaniei, ba a Rusiei, și că vor libertate. Da domnule libertate,dar cu ce preț! Și-au contuzionat mintea cu idei promițătoare precum că totul va fi bine ,însă cum să fie așa, când statul a fost deposedat de ceea ce nu avea.Au făcut ici colo 2 poduri de flori , și cu asta s-a sfârșit măliga.A rămas doar o vagă capitală, care cât de cât semăna a oraș.Biata Moldovă se ținea în cârja agriculturii doar.Peste noapte s-au schimbat și banii ,și au devenit cupoane, apoi lei,apoi lumea pur și simplu  nu îi avea . Mai departe, a urmat o sărăcie cumplită și a apărut un câmp bun de furat.Câte nu au fost distruse din ale industriei ușoare...Dar meșteșugul furatului și corupției , moldoveanul l-a deprins încă  de când stătea cu ciubota rusului pe gât. Libertatea strică omul deprins cu jugul.Mi-aduc aminte cum aveam lumină doar câteva ore pe zi .Nu puteam să mă plâng să-mi ia înghețată părinții,ce mai , pâine nu era destulă, căci aceștia nu primeau salariu cu lunile,ba s-a ajuns și la  ani.Am supravețuit-o și pe asta.
    Oriunde nu ți-ai întoarce capul ,peste tot vezi scris pe pereți enunțuri antonime Limba mea e română si  Limba mea e moldovenească. Porcul a plecat dar și-a lăsat bălegarul. Și bălegarul ăsta nu sunt decât idioții rusofoni care se pretind moldoveni și nici măcar nu știu limba de stat (da, am devenit un xenofob cu alibi).A rău mas și prin guvern ,parlament , înființând de la s.r.l-uri până la câteva fabrici.Și moldoveanul tot în mica și săraca sa țară , a rămas să lucreze sub directivă străină.Am o greață enormă când intru -n market  ,poștă , bănci, și mi se vorbește în rusă, eu răspund în română precum mi-ii obiceiul, încercând să-mi păstrez calmul. Cel mai interesant lucru e că scroafa ceea împuțită  înțelege limba română,dar nu vrea să răspundă întocmai,are mândrie,chipurile e minoritate națională, dar pe de altă parte se comportă de parcă  ar fi majoritate.Moldovenii își spun între ei ”чувак , мужик " , ceea ce se traduce ca ”tipule, bărbatule”, dar nicidecum frate. Ce fel de Unire domnule ,când nu știi cu cine trăiești alături , ori cu un rus prefăcut în moldovean , ori cu un moldovean prefăcut în rus!Nu am nimic împotriva limbii ruse , e doar o limbă, o vorbesc și-o scriu încă foarte bine, problema e că la mine în țară eu prefer să-mi vorbesc limba care mi-a fost transmisă  genealogic, nu degeaba ține a se numi maternă.Nu am nimic împotriva patrimoniului cultural rusesc ,e foarte minunat și frumos ,citesc Gogol,Bulgakov,Dostoievski ,știu ce se alfă în Ermitaj, etc. Dar bre, nu-mi băga pe gât toată elevația ta culturală, optez totuși pentru opțiune, lasă-mă să nu-mi uit conștiința,lasă-mă pe mine liniștit pe peticul meu de pământ , și pleacă de-ți educă plozii tăi!
    R.M. e ca un copil căcat la cur. Rusia îi mânjește fundul cu Transnistria, Romania încearcă să il șteargă. Și copilul ăsta vorbește în două limbi , și în niciuna nu se pricepe până la capăt.Ca să-i fie mai pe pricepere a inventat una nouă - o fuziune dintre cele două, care constă din conjugarea în română a verbului rusesc.E un copil cu două mame , una adevărată ce-l trage acasă, iar cealaltă ,vitregă ,îl îndeamnă la prostituție națională. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Blaze (post) pascal

Ce vrem și pentru ce plătim

Fara titlu